A nagy testvér figyel, avagy hogyan van jelen életünkben a szemantikus web használat?

2011. február 19. | Niki

Kedd délután 16 órára voltunk hivatalosak az Incognito kávézóba Klausz Melinda könyvbemutatójára. A Selector Emka néven is ismert fiatal szerző mint mindig, most is nagy szeretettel és széles mosollyal az arcán fogadott minket. Miután mindenki megérkezett egy bögre forró tea mellett, családias hangulatban ismerkedtünk meg a közösségi média rejtelmeivel.

 

Könyvének címe adta az előadás témáját: Facebook, Youtube, Wikipédia és társaik - social media vállalati környezetben. Melinda szakszókincse sem lankasztotta a figyelmünket, hisz felkészültsége segítséget nyújtott számunkra, hogy könyvének nyelvezetét átültessük a hétköznapi nyelvezetre. A szerzemény bázisát természetesen az internet adja. Történeti áttekintéssel indít a web 1.0-tól egészen napjainkig. Nem kell megijedni, hiszen laikusok számára is érthetővé válnak a magyarázatokkal a különböző kifejezések, mint Tipping point, platform, Buzz, stb, hisz ezen ismeretek hiányában maga a mű is értelmezhetetlen.

A mindennapi életünkben futótűzként terjedő közösségi oldalakon (Facebook, Iwiw, Twitter), kép és videó megosztó portálokon (Youtube) nem csak magánszemélyek vannak beregisztrálva, hanem cégek, kisebb-nagyobb vállalatok is. Melinda könyve ahhoz próbál segítséget nyújtani, mind szakmai, mind humán vetületben, hogy hogyan, milyen fortélyokkal, szakmai háttértudással lehet vállalkozóként sikeres marketinget folytatni ezen oldalak hálózatán belül. Rengeteg grafikon, illusztráció és statisztikai adat segít prezentálni a mikéntet a siker és a hozam felé vezető útra. Persze a szakmai tudás sem éppen hátrány, már ami a programozás részét illeti. Melinda nemcsak szakmai, de humán szempontból is megvilágítja a kérdéskört: a konfliktuskezelés fontossága például külön részt kap a könyvben, Hisz nem elég a siker elérése, de annak fenntartása is fontos. Támadások nemcsak magányszemélyként érhetik az embert. Mindenki emlékezhet a közelmúltban nagy felháborodást kiváltó médiabombákra, például a Müller Tamással, vagy éppen a Starbucks megnyitásával kapcsolatban…

 

A könyvet 2-3 héten belül a bookline-on keresztül lehet megrendelni, addig is Melindát lehet keresni a könyvvel kapcsolatban (http://www.facebook.com/klausz.melinda )

A könyvet a vállalkozással rendelkezőkön kívül ajánlanám minden olyan személynek, aki szeretne elmerüni social media, pontosabban a közösségi hálók világában.



Szerző: Niki
MÉDIAAJÁNLAT
KAPCSOLAT
DESIGN BY DESIGNSTREET.HU